Reklama twojego serwisu

Temat reklamy w internecie jest bardzo wdzięczny, gdyż wolno mówić o nim bez końca, a jak również tak nie wyczerpie się wszystkiego, co akurat warto wiedzieć. Z reguły, właściciele stron internetowych ograniczają się do tego, by zainwestować w pozycjonowanie stron internetowych, co w skrócie nazywamy z angielskiego SEO czyli search engine optimalisation. Polega to z grubsza na trzech czynnikach. Po pierwsze, na stronę muszą zostać wstawione wartościowe treści, jakie będą interesowały czytelników. Im sporzej, tym lepiej. Trzeba zarówno skorygować ewentualne błędy w kodzie strony oraz wygenerować przyjazne linki, jakie będą miały w własnej treści słowa kluczowe. Następnym krokiem jest pozyskanie odnośników z innych stron internetowych, jakie są chętne do nawiązania treściami do naszej witryny. Im lepsza strona, tym prawdopodobnie trudniej będzie o uproszenie wartościowego hiperłącza, lecz nie jest to niemożliwe, jeśli Twoja domena zawiera wyłącznie wartościowe treści.

Pożądane byłoby wiedzieć jednakże o tym, iż jest pewna grupa osób, jakiej w ogóle nie interesuje żadne pozycjonowanie stron internetowych, bo one wolą promować się w zupełnie inny sposób. Ich głównym atutem jest to, iż mają pieniądze na linki sponsorowane, jakie umieszczają w serwisach generujących naturalny ruch osób zainteresowanych treścią strony. Są to zarówno linki pochodzące z kampanii adwords. Pojawiają się one w górnej części wyników wyszukiwania oraz w serwisach partnerskich. O ile ktoś, kto się tym zajmuje, zna się na tym, z pewnością poradzi sobie z minimalizacją kosztów, osiągając jednocześnie bardzo dobrą konwersję sprzedaży. Pożądane byłoby o tym wiedzieć, iż nie raz koszty adwords mogą znacznie przewyższać koszty pozycjonowania, jednakże w przypadku trudnych fraz może się okazać, iż nie opłaca się płacić za pozycjonowanie SEO lub wykonywać je na własną rękę, gdyż tańsze będzie wprowadzenie kampanii Adwords, jakie będzie miało takie samo przełożenie w sprzedaży. Z reguły bywa jednakże tak, iż właściciel niewielkiej firmy nie zna się na tym wszystkim jak również wybiera jedną formę promocji swojej strony w internecie.